Varför är det så trångt?

2010-06-30 @ 08:34:54 / Allmänt / Kommentera (1) st
Den frågan ställde jag mig när jag natten till igår vaknade av att det kändes väldigt trångt och som att nån stökade brevid mig i sängen.

När jag vaknade såg att wilma krupit upp i sängen och lagt sig brevid mig på utsidan. Hon brukar alltid peta på mig för att få komma upp eller klättra upp själv vid fotänden o då lägga sig mellan oss. Så när hon igår natt hade klättrat upp på kanten och lagt sig så tyckte nog hon också att det var trångt.
Det konstiga är att jag inte vakande av att hon kom. För när jag väl vaknade då sov hon ju redan tungt.

På morgonen frågade jag henne om hon hade kommit in till mig och klättrat upp på sidan.
"Ja", sa "för jag kan det". O sen avfyrade hon jordens leende.

Barn är underbara, men den där trotsen som följer med kunde jag va utan. Wilma har haft sin i typ 2 år så jag börjar bli lite trött. Hoppas den går över snart, men då är det väl dags för Oliver o få sin trots...


Idag när vi vaknade var vädret mulet och grått och det började strax regna. Alldles nyss titatde jag ut genom fönsret. Solen skiner lite lätt och tittar jag åt höger är det mulet, men tittar ja åt vänster är det blå himmel. Kanske blir rätt så bra väder idag i alla fall. Beställde ju faktiskt inte regn igår, beställde sol med lätt bris :-)


Får se vad vi hittar på idag, ledig dag och nåt ska vi väl kunna hitta på. Kanske träffa Lina, men det vore skojig att ta en sväng på stan med henne, behöver köpa ett somamrtäcke till cricka och ett par leggings till mig. Har just nu bara ett par och med små barn händer så blir dom snabbt smutsiga. Det blir kanske ett par till svarta, för jag har provat vita och jag säger bara NO NO!

Nu är det nog dax för lite frukost, idag äter vi nog framför tv:n...

Kram på er
a.

Kommenterat av: hanna

hej jenny! kanske skulle tagit mer i utrop då, har velat lite. tänkte först lägga den på blocket för 5000 men jag får se kanske lägger den där också. Den är ju typ i nyskick så...hm...det ska bli så skönt att bli av med den den är bara i vägen!! Allt bra annars?


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: