Vilken härlig da´? ♥

2010-10-15 @ 09:20:37 / Allmänt / Kommentera (0) st
Ja, igår hade vi en så härlig dag!

Vi trotsade regnet, som fakiskt var väldigt korta och små skurar, åkte ut till svärmor i St. Anna.
När vi kom ut så tittade solen fram och hela dagen blev toppen.

Ingen av barnen åt speciellt mycket frukost så vi fick ladda med en varsin macka innan vi klädde på oss igen och gick ut. Med tanke på älgjakten så var vi väldigt duktiga och tog på oss neongula reflexvästar. Men frågan är om det verkligen behövdes för både barnen och jag var rätt högljudda.
Oliver vägrade gå och när han gick så ramlade han precis HELA tiden.

Efter ca nån timme kanske så gav vi upp. Svärmor och barnen gick tillbaka och jag tog en snabbrepa innan ja också gick. Jag har verkligen inga svampögon för inte en enda svamp hittade jag själv. Svärmor har svampögon hon såg allt vi hittade, vilket för övrigt inte var speciellt mycket. Barnen tyckte det var jättekul att plocka svamp även fast oliver tyckte att det var roligast att få svampen i handen och sen själv lägga den i korgen.

Vid ett tillfälle ville Oliver ha svampkorgen plus all svamp i. Men jag såg framför mig att då skulle vi få plocka upp all svamp hela tiden. Det resulterade i att han då vägrade gå, så vi fick plocka upp en svamp up påsen och sen ställa den lite fint och säga att vi hittade en svamp som han fick plocka. Han blev Så glad! O var så stolt över att han hade plcokat en egen svamp som han hade i korgen.

När vi kom tillbaka hjälpte barnen till att hämta ved och jag gick en sväng i en annan skogsdunge. Hittade inte en endaste lite minisvamp!!!  Usch så tråkigt. Gav upp och vi grillade korv istället. Eller ja, nästan, vi fick ingen fyr på grillen så vi gick in istället och stekta korven. Blev gott det också!
Jag är nog ingen riktigt grilalre, jag kan i alla fall inte få fyr på en grill!
Måste jag ta o lära mig!

Idag är det jobb och fredagsmys.
Lördagen bjuder på 12 timamrs jobb, kort fredaskvälls mys , sova, sen upp o jobba 12 timamrs igen. För mig blir det dock bara 8 timmar (skönt) för kl 15 ska ja vara på körrep. Så dan i sig blir längre för jag kommer inte hem förrän 19:30 nån gång så jag lär väl vara rätt så mör på söndagkväll!

Ha en trevlig freda!
Kram på er ♥


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: