Frågan är om jag ska skratta eller gråta...

2011-04-25 @ 20:54:54 / Allmänt / Kommentera (0) st
Ja, i vilken ände ska jag börja...

Idag var cricka och barnen på kolmårdens djurpark och hade det skönt.
Jag skulle handla efter jobbet och tog det väldigt lungt. Glad över att slippa stressa med handlingen.
Jag packar in mina varor i bilen och när jag ska backa ut från platsen upptäcker jag att jag inte kan svänga, det tar helt enkelt stopp. Går ut och tittar min omkring och upptäcker snart att på förarsidan så har det hänt något med antingen däcket eller hela framvagnen.

Ringer till Cricka som inte hör vad jag säger för att jag är super hes.
Ringer då pappa som snällt tar lite ledigt från jobbet och hjälper mig att kolla och sen ringa bärgning. 
Är både hes och har dåligt med batteri så att jag ska lyckas ringa och få dom att höra mig känns bara onödigt.
Snart kommer dom och jag står såklart längst in och dom kan inte komma in med bärgningsbilen. Dom använder sig av nån hjulvagga så att dom får bilen nästan hela vägen ut innan länkarmen (som det visade sig vara) går av helt och dom får dra upp den med vinsch på flaket?!

Jag bara skrattar åt hela situationen, för det känns så komiskt.
Jag är hes, har inget batteri och bilen går sönder bara någa dagar efter att den andra bilen blivit påkörd av en cykel. Nu står den i alla fall på en verkstad så får vi se vad som händer. Tror inte att det går på försäkringen, men jag hoppas verkligen... Hoppet är det sista som överger en ;)

Imorrn hoppas jag få veta lite mer, men jag är taksam över att den paja där och inte när nån av oss körde för då kunde det gått illa... Men tillfället är även det ´ganska bra valt för det är bara imorrn vi måste låna bil för sen är båda hemma tack vare crickas operation som äger rum på onsdag....

Så jag är glad att vi har en vakande ängel över oss!!  ♥♥♥


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: