Seg söndag ♥

2011-08-07 @ 18:36:51 / Allmänt / Kommentera (0) st
Ja denna söndag går inte i många knop.
Wilma har städat sitt rum, vi har städat övriga huset. Bara Oliver som ska städa sitt rum så är det färdigt inför vår arbetsvecka. Wilma fick även upp sin gardin med Kitty på som min snälla mormor hjälpt mig att sy. För som vanligt hittar jag aldrig färdigsydda gardiner utan får nästan alltid be min mormor om hjälp.

Har bytt allas sängkläder så det ska bli skönt att sova ikväll.
Men innan läggdags så ska barnen bada bort all smuts och så får vi se om jag och wilma får tid att pyssla lite med hennes nya pärlor.
Det är så svårt att köpa presenter till dom, för dom har så mycket så det fick bli en stor kartonger med lite olika pärlor och pryttlar. Men första gången vill jag nog inte ha Oliver flåsandes i andra änden, han får i såna fall pyssla med hennes gamla pärlor.

Vi har också bestämt att som ny rutin ska vi efter maten 3 gånger i veckan träna bokstäver och sånt med Wilma. Oliver ska i samma veva få träna på sitt namn eller när han inte har lust så räker dte att han bara ritar, men att vi alla sitter ner och börjar få in en rutin på "läxor" :)
Vi får väl se hur det går, men en liten plan är bra att ha...

Kvällen består av tv-tittande och mys med familjen, tål att sägas mer än en gång, men det ska bli väldigt skönt med vardagsrutiner...

Kram på er ♥


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: