En ledig snabbhelg

2011-02-12 @ 11:20:36 / Allmänt / Kommentera (0) st

Efter att ha jobbat 3 dar så har jag nu en ledig lördag och söndag.
Nästa vecka följer en vecka med jobb i 7 dar! Ska försöka ladda rejält under helgen och också försöka bli av med förkylningen som hopapde på mig i torsdags eftermiddag.

Trodde nästan att jag skulle behöva stanna hemma från jobbet igår med feber men jag kände mig nog så tung i huvudet för att jag är så otroligt täppt i näsan. Jag tog panodil under arbetspasset och kände mig lite bättre.
När ja kom hem satt ja uppe en stund och varvade ner oh när vi gick o lade oss kom det en liten tjej och smög. Hon hade haft svårt att sova och ville sova hos oss så hon kröp ner och vi blev lite smått skållade. Det kändes lite misstänkt att hon var så varm och febertermometern visade sen på 38,9 så det var ju inte så konstigt att hon var varm. Men efter en alvedon och lite prat så somnade vi gott alla 3 och tidigt tidigt imorse fick jag byta abrn i sängen. Wilma in i sitt rum och Oliver fick komma till oss. Vi somande om Oliver gick sen upp runt 8 med cricka som skulle iväg på fotbollsmöte och sen kom barnen och väckte mig vid 9 tiden. Känner mig faktiskt utvilad idag, även om jag har ont i nacken och axlarna av förkylningen, så idag ska här städas och tvättmaskinen ska få rulla några gånger.

Sen var det också tänkt att mina föräldrar skulle komma hit och äta mat och titta på melodifestivalen ikväll, men Wilma har ju fortfarande lite feber så jag måste höra hur det blir. Pappa blir lätt sjuk om han träffar våra sjuka barn. Maten är också beroende på detta, måste veta hur det blir innan jag tar fram mat m.m.

Men nu börjar klockan bli så pass att dom borde vara vakna, så en sväng in till tvättmaskinen så blir det telefonkontakt sen.

Hoppas ni får en trevlig lördagkväll

Kram på er ♥



Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: