Nu är ledigheten slut, slut, slut - arbetsveckan säger tut, tut, tut!

2011-02-27 @ 19:16:01 / Allmänt / Kommentera (0) st
Nu var denna veckas ledighet över och en arbetsvecka tutar runt hörnet.
En vecka med 2 dagars ledigt och härliga 12 timmarspass lördag och söndag, suck!

Den gångna veckan har inte direkt varit den roligaste.
Oliver hade feber onsd och torsd, likabra var det för det ekade i plånboken.
Det var så otroligt skönt att få lön, åkte med Oliver och handlade mat för 2 veckor och annat som behövde fyllas på. Skönt och slippa åka varje vecka som jag gjort det senaste året.
Men det var inte bara skönt.

Innan vi skulle ge oss iväg till dagis så stoppade jag ner rabattkuponger och min superlånga inköpslista.
Lämnar Wilma på dagis, åker till affären med en trött Oliver, börjar handla och när ja efter en stund ska ta upp listan märker ja att den är borta. Hea min värld slås på ända!

Blir så desperat att ja handlar färdigt grönsaker, frukter, tulpaner och en tulpanvas. Åker sen hem och letar hemma, åker till dagis - den finns ingenstans! Suck!
Handlar ur mitt minne och det mesta kommer med, jag har kvar kladdlistan hemma (skrev allt i ordning på den nya) så när ja kommer hem kollar ja vad jag glömt och köper hem resten på eftermiddagen. Men det var så jobbigt och det störde mig så dant att listan var och förblev spårlöst försvunnen fast ja vet att jag lade ner den. Nåja, bättre ordning nästa gång!


Gårdagen spenderade vi på Kolmårdens djurpark, dom har sportlovsöppet till den 6 mars.
Förhoppningsvis kommer vi iväg nån mer gång, men i såna fall blir det en vardag.
Det är så skönt att vara ute när det är bra väder men ja måste verkligen hitta bättre vinterskor. Mina är lite lite små så det gör lite i tårna och med mina hälar är mina superhårda vinterkängor ingen hit. Ska redan ikväll surfa runt och se om ja hittr några bra och prisvärda skor på nätet
Nån som har några tips på bra men inte så dyra vinterkängor?

NU ska vi fixa pyjamas och tandborstning så att vi föräldrar får lite lugn och ro!!

Kram på er


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: