Mammabloggalan!!

2011-05-10 @ 15:47:06 / Allmänt / Kommentera (0) st
Har redan skrivit ett inlägg i söndagskväll, men blogg.se ville inte funka då så det försvann, gör ett nytt försök!

Vi hade bestämtatt träffas runt 8 då bussen gick 08:25. Såklart så försover ja mig och vaknar 1 timme och 15 minuter senare än vad jag skulle gått upp. Stressar som hundan med frukost, gör mig iordning och packar ner det sista innan jag går till spårvagnen som ska ta mig ner till bussen. Kommer dit och ser att spårvagnen inte går förrän om 20 min, typ när bussen mot stockholm ska gå. Så jag får knata hem igen och ta bilen ner. Lägger i pengar så att cricka kan hämta bilen vid 13 tiden, det var alldeles för dyrt att låta den stå hela dygnet.

Bussen kommer och vi placerar oss på våra bokade platser. Har sån otur att framför mig sitter en tjej spm har intagit sovställning oh i princip ligger ner. Stör mig inte tillräckligt för att be henne ta upp sätet, men när hon lite senare sitter upp en stund så tycker ja man kan ta upp ryggstödet. men men , jag störde mig inte tillräckligt...

Nåväl, framme vid cityterminalen i stockholm hittar vi efter lite frågetecken till centralen och tar pendeltåget mot solna. Går av i solna och där blir vi lite förvirrade. Efter ca 30 min promenad så hittar vi bussen, åt rätt håll, och kommer sen äntligen fram till hotellet. Vi längtade efter lunch!

Lunchen bestod av wraps med rostbiff, helt okej, men jag ahde behövt något lite mer...
Vi går omkring på mässan, som jag personligen tycker var lite liten, tittar lite, Carro köpte en tröja och vann ett presentkort på Nelly.com. Hade jag också velat! Men men, var nog lite off där ett tag...

Innan eftermiddagsfikat var vi på en liten föreläsning om Loppi som var väldigt intressant och efter vi smällt i oss massa sötsaker så gick vi på en föreläsning med Olga Rönnberg.

                                                             
Så inspirerande och peppande. Jag bestämde mig direkt att jag skulle ta tag i träningen.

Sen blev det lite dötid, eller festfixtid om man vill det.... Vi slappade lite på rummet och jag som skulle locka håret lite hann inte alls med det. Men vi hann göra oss iordning och gå ut på fördrinksmingel vid 18:30. Drickan var god, men den lilla seden med gojs på, kunde dom lika gärna ha skipapt , ursch...

                                                             

Mingelt efterföljdes av middag där det var bordsplacering. Jag hamnade vid ett bord med 5 fin fina tjejer, varav en var från Åland och en från Gotland. Maten var sisådär, hade såklart föredragit kött... Men godkänt var det!


                                      

                 Kronärtskockssoppa        Kycklingfilé m. blomkålspuré          Pannacotta! Mums!


Middagen var klar så sent så vi orkade inte riktigt med att dansa utan vi gick upp på rummet och kl 01 sov vi som stockar!

Nästa morogn åt vi frukost runt halv 10 och väntade på happenings.

                                                           

                                                                  MUMMA!

 Det blev utlottning på olika prylar och jag ångrar lite att jag inte lade mitt namn i hinken för vuxen istället för bland barn för jag vann ett underlägg i silikon, jättefint, men med 2 barn har ja inte nytta av 1 så det ska vi ge bort till barnens kusin. Men jag kunde ju ha vunnit en chokaldfoundue från Anton Berg om jag hade lagt i vuxen hinken... Ja ja, jag får införskaffa en själv!

Sen började vi transportera oss till cityterminalen o bussen hem, som för övrigt var lika varm som en bastu och jag hade oturen att få en gravid kvinna framför mig som hade svårt att sitta ihoptryckt så även hon fällde ju ner sätet, men hon frågade i alla fall.

Tack Carro för roligt sällskap och ett fint dygn...

                                                              


Bjuder även på en bild på mig själv där jag har en underbar bakgrund, utsikten från hotellet uteplats!!

                                                                     




Kram på er ♥


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: