Slapparhelg ♥♥

2011-10-09 @ 16:27:01 / Allmänt / Kommentera (0) st
Gud vilken skön helg vi har haft!
Lördagen tillbringade vi först på simskolan. O jag kan nu stolt säga att Wilma var med från första början. Med mig i vattnet, men men, vi gjorde allt som dom andra gjorde, dock tog det lite längre tid för Wilma med bröstsimmet. Men det är ju inte så konstigt, det är ju bara andra gången hon är i vattnet. Men hon kämpade och kämpade och var så duktig.

När vi kom hem hade vi lite dötid att slå ihjäl så det blev en sväng till Skopunkten där vi köpte ett varsitt par stövlar till barnen och ett par höstskor till Oliver. Han kan ju inte gå i gympadojor när det bara är 5 grader ute ibland.
Det följdes av ett besök på ICA kvantum där lite tillbehör inhandlades till lördagens mat som bestod av grillat med pot.gratäng. Mumsigt.

Vi hade det riktigt mysigt igår kväll. Tände ljus och släckte alla lampor, till det drog vi fram videon och satte på en gammal klassiker med barnen, Lejonkungen. Det var så himla mysigt och vi hade en så skön dag.

Idag har jag städat på gården och ställt in utemöblerna, snacka om att det är skönt när det är gjort. Bara 2 cyklar att ställa in sen när vintern kommer. Ett sista varv med gräsklipparn och räfsen sen är även det klart.
Cricka fixar höstgryta och när vi ätit ska jag dra ett varv och plocka undan sen blir det även idag en VHS film, kanske Pocahontas =)

Mån och tis är jag ledig så då får vi hoppas på trevligt väder eller i alla fall som idag för barnen har varit ute och lekt i flera timmar och för hoppningsvis har dom gjort av med lite energi. För hur tidigt dom än vaknar så är det alltid full rulle dygnet runt, jag förstår inte.


Härligt med energi fyllda ungar, men iblnad kan mamma och pappa behöva en paus...

Kram på er ♥


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: