Ny måndag, ny vecka, ny start!

2012-01-23 @ 10:44:53 / Allmänt / Kommentera (0) st
Nu gäller det, dags att ta tag i mig själv och vikten!

Nån gång under dagen idag ska jag sätta mig på motionscykeln och trampa minst 10 min.
Det är fruktansvärt tråkigt att inte kunna leka med sina barn för att jag vet att jag fort blir trött och andfådd...
Men det ska bli ändring på det...
För 2 veckor sen när jag vägde mig hade jag gått ner 1,7 kilo på en vecka, förra stod jag still, men det var nog för att fröken röd var på besök. På torsdag morgon är nästa invägning och då får vi se vad det står på vågen då, förhoppningvis något minus. Det viktigaste är att det inte är plus :).

Det gäller bara att ta tag i det nu känner jag att jag "vill" på riktigt. Egentligen skulle jag behöva gå på t.ex. itrim så att man kan gå där o träna.... men jag ska nog klara det här hemma också bara jag ger mig faan på det. Håller på med viktväktarna, räknar inte supernoga (även fast jag behöver) men jag skriver oftast upp vad jag ätit. Appen är ju underbar :), så mycket smidigare, speciellt när man är iväg eller på jobbet och behöver checka något...

Cricka ska cykla halvvättern den 10 juni och behöver komma i form han med, mitt mål är att ha gått ner 10 killo eller mer tills dess. Jag bli glad för allt jag gått ner såklart, men måste kräva lite av mig också...
Min anställning upphör den 29/2 och hittar jag inget nytt jobb så har jag ju massa med tid att träna, promenera och bli klar med min naturkunskaps kurs... Kursen ska jag förhoppningsvis bli klar med innan, men träning och promenader ska bli skönt att ha tid med sen, och under rätt årstid!

Dags att ta tag i dagen...

Kram på er ♥


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: