Tiden går...♥

2012-06-11 @ 17:15:28 / Allmänt / Kommentera (0) st
Ja nu är det sådär länge sen igen...
Jobbar för tillfället nästan bara 10 timmars pass så när ja kommer hem är jag rätt så slut i kroppen. Man är inte ritkigt van att stå upp hela dagarna och dessutom ha humöret på topp! Så när ja kommer hem om kvällarna är det bara att säga hej till barnen och sen ska dom i princip i säng direkt, då har jag lite egentid (om den ens existerar) göra mat, fixa och plocka (dom veckor cricka jobbar eftermiddag) innan det är dags att sova för att nästa morgon oftast gå upp kl 6 igen...

Men snart blir det bättre arbetstider på ett sätt...
Högsäsong börjar vi 8, 10, 12:30 el 14:30. Slutar gör vi 14:30, 17, 20 el 20:30!
Ja alla pass är ju precis om nu att det inte funkar varannan vecka så vi måste ha lite barnvakt och passen är också lite väl korta, men i juni ska jag nog lyckas få ihop bra med timmar... värre blir det i juli tror ja. Ja vi är ju bara garanterade 20 tim/veckan - 80 tim/månad....

Det är fortfarande ganska kul, men jag börjar bäva för högsäsong, man får liksom en inre stress att man måste tömma kösystemet fort när det blir mycket folk. O när är det egentligen läge att tömma fort och fylla gondolerna med max...enligt gästerna och enligt våra normer? det måste bli en bra kombo det där så att inte våra gäster blir sura i onödan!!

Jag blir nog klok bara vi kommer dit... ;)

Tack vare allt detta jobb så har jag halkat efter rejält med tvätten och allt annat och blev väldigt tacksam när svärmor häromdagen hade dammsugit och skurat när hon hade passat barnen. Dock har ordningen i barnas rum redan falerat och även på vissa andra ställen i huset. Men jag hoppas snart vara tillbaka i fas igen...

Jag ska strax laga lite mat, vika lite tvätt och hänga lite tvätt innan det är dags för dusch för oss alla tre, men själv ska först bli lite fin i håret!!

Kram på er ♥


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: