Min sommar kommer bli härlig...

2012-03-22 @ 22:50:37 / Allmänt / Kommentera (0) st
Tiden flyter på, Wilma är hemma med svinkoppor och Oliver är bara hemma ändå. Senaste veckan har varit rörig.
Förra torsdagen började de ringa in oss som fick sluta 1 mars, så jag jobbade natt i torsdags och i lördags, I måndags oh tisdags fick jag hoppa in och jobba 06-14 och igår o idag jobbar jag nätter igen. Det är ju ändå tur att cricka jobbat eftermiddag för annars hade det inte funkat så här bra... Men den här principen är inget för mig..

Nu håller jag ganska många tummar för att de inte ringer mer denna vecka och att de (som jag hört) börjar ringa pema igen. Det är ju bra att facket jobbat för detta men för mig som har fått ett annat sommarjobb så behöver ja dessa deltidsdagar....

O vad det är det då för sommarjobb, JO jag ska jobba på Kolmårdens djurpark i sommar. Ska bli superkul, ska vara värd för attraktionerna. Hade såklart varit ännu roligare att jobba med djuren men det var ju inte ett av de översta alternativen som jag sökte... Men i tidningen en vecka efter att jag skickat ansökan stod det att de även tar in outbildade djurvårdare. Suck, det hade varit kul o veta innan men jag tror att det jag ska göra kommer bli superduper kul!!

Tack vare att veckan har varit som den varit så har många rutiner varit helt åt skogen. Nåt pluggande har det inte ritkigt funnits tid till. Mina rutiner som arbetslös funkade ganska bra så för att jag ska klara kursen behöver jag verkligen bra rutiner. HAr svårt att få till nåt plugg när barnen är hemma. Men förhoppningsvis får wilma börja gå till dagis nästa vecka igen och oliver ska gå oavsett för dom blir så rastlösa här hemma. Är Wilma hemma så ska vi fortsätta träna på att cykla utan stödhjul och jag måste verkligen plugga. Vill ju bli klar nån gång...

Snart kommer cricka hem och då är det dags för mig att ta bilen och rulla iväg till jobbet för och jobab några timmar. I helgen har vi inget planerat och det har ju varit svårt att planera men det känns också tråkigt att inte direkt veta vad vi ska göra... Är ju lite kontrollfreak sådär så jag vill gärna veta i förväg vad vi ska ta oss för...

Nähäpp, tvättmaskinen har stannat bäst att hänga upp det...


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: