Numera fritidsforskare...

2012-03-05 @ 13:16:58 / Allmänt / Kommentera (0) st

Om man vill se sin arbetslöshet som lite roligare så hörde jag en gång en fd arbetskamrat som kallade sig själv fritidsforskare. Är inne på min 3:e dag o jag vet inte om jag tycker att dagarna går långsamt eller om dom faktiskt går i normal takt. När man har jobb går de lediga dagarna i sån rasande fart för man vill få så mycket gjort, men nu vet man att man har ganska mycket ledig tid. En månad trodde jag det skulle vara skönt men kommer jag verkligen tycka det? Måste ju plugga färdigt under den här tiden och försöka komma igång och röra på mig lite. Nu har jag ju i alla fall tiden för det och det ska på ett sätt bli ganska skönt, men samtidigt hoppas jag att jag får sommarjobbet jag sökt och att jag får börja ganska omgående.

Slö o slappar dag här hemma idag, var uppe för sent igår och det får jag sota för idag. Trött och sliten idag och somnade på soffan innan lunchen. Har fått några maskiner tvättat och ska ta med barnen på en liten promenad till affären lite senare. Varför är det alltid så svårt att komma igång på måndagar? Jag hoppas våren kommer väldigt snart och både solen och värmen med den!

Kram på er



Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: