Måndag, första dagen på veckan

2008-12-15 @ 20:44:54 / Allmänt / Kommentera (0) st
Japp, måndag måndag, första dagen på veckan...

Har väl inte hänt nåt speciellt, vi vaknade kl 9 och efter en stund kom pappa för o hjälpa mig lite med datorn. Runt 13 snåret kom svärmor, hon ville åka o ta en fika. Fick istället med henne på stan så vi gick där en sväng, men vi tog ju en fika i alla fall såklart.

Men igår, gjorde vi nåt roligt...

Vi åkte till Tomten.
Jag , cricka, wilma, oliver, mamma och pappa.
Det låg verkligen i urskogen och efter man parkerat fick man gå en bit. plus uppför en snorhal backe och sen gå ännu mer, tog säkert 20 min o gå.
Men väl framme så var det jättemysigt.
Man kunde gå in o hälsa på tomtemor, titta på nissarnas skolsal med små bänkar.
Nissarnas sovsal och där fanns en nisse som man kunde lämna nappar till. Skulle vilja att Wilma gjorde det men tyvärr så är det nog lite hastigt o lustigt tätt inpå och ingen av oss har nog den riktiga orken att ta duster när hon är lessen, så vi väntar med det till sommaren.
Man fick titta på kyrkan och tomtens tunnelbana bort till verkstaden.
O så självklart fick man prata med tomten också. Det är så skönt för Wilma är inte alls rädd för tomten. Hon tycker det är jättespännande.

Känns bra till julafton.

Vi avslutade våran lilla utflykt med mat på Wallmans. O nej, inte åkte vi till stockholm inte. Vi har faktiskt ett Wallmans i Norrköping också, ett snabbkök. Jag tog en laxburgare som ja blev en aning besviken på, men men , ja blev mätt o det var väl det som var huvudsaken.

Barna sover och jag är trött så nu ska ja slappa framför tv:n, fast det finns inget o sde så ja vet inte varför ja ska sitta där för. Men lite social får man väl va ibland.

Vi ses!!!


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: