Tack o lov

2008-10-25 @ 07:12:58 / Allmänt / Kommentera (0) st

Så slapp jag ta hand om kräks inatt..
Då var det ju antagligen som ja misstänkte, hon hade bara ätit nåt knasigt, men frågan är vad,

Då (i torsdags) så var frukosten som vanligt, vi åt lunch på 4 kök (ja o wilma åt samma sak) där vi tog pasta o kycklinggryta med currysmak. Hon åt morötter också. Ska väl poängtera att pastan var kall men tycker inte det borde spela så stor roll, men kanske i ett barns mage. Själv tycker ja ju att pastaska vara varm oavsett om man får varm sås eller inte.

Sen åt hon choklad i bilen hem för det gav farmor henne o til middag åt vi kokt korv emd bröd, visserligen åt hon typ 1 bröd o en halv korv, men men...

Skulle nåt varit galet tycker man ju att ja eller cricka borde reagerat. men som sagt, barn är ju lite känsligare...

Hon åt lite dåligt igår så allt kanske inte var tipp topp men idag får vi hoppas satt allt är prima. Hon åker ut till farmor lite senare, skulle ju ha åkt dit igår egentligen men vi skippade det. Men nu verkar hon ju må bra så då får hon åka idag istället.

Jag har funderat på det här med jobb om ja nu blir arbetslös i maj eller efter sommaren, jag skulle vilja hålla på med datorer känner ja, lite grann. men ja vet inte med vad, kanske nåt sånt där receptionist jobb nånstans, men det finns ju inte så mycke sånt längre. O så har ja ju funderat lite på att plugga till barnmorska, men det innebär totalt 7 år av plugg och jobb för mig innan ja är färdig.

det låter ju länge tycker ni, men d e som så att jag först måste plugga upp ämnen för att kunna söka sjuksköterske utbildningen som man måste ha. När man är klar med den så måste man jobba som det i minst 1 år innan man får söka/plugga till barnmorska som är i 1,5 år. Det känns ju lite sisådär, finns det verkligen jobb i det yrket om 7 år.
Då är ja liksom 31, visst det är inte gammalt, men om det inte finns jobb i det yrket vill ja ju inte gå i skolan igen.

Ja ja är lite kluven som sagt, men som tur var så är det ett tag kvar tills ja måste bestämma mig så då hinne ja ju fundera lite till.



Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: