Sicka dagar...

2011-12-07 @ 14:50:32 / Allmänt / Kommentera (0) st
Denna vecka har Cricka för första gången jobbat eftermiddags vecka....
Han är ovan att röra på sig, då han förut haft ett stillasittande jobb, och äter för lite för han känner sig hungrig hela tiden... Han tror att han fortfarande kan klara en dag på jobbet utan vare sig frukost eller lunch....
Men det går inte så bra när man börjar  06 varannan vecka...

Även jag har jobbat eftermiddag 2 dagar så igår var farmor ulla barnvakt och i måndags var crickas syster med familj barnvakt. Är jätte tacksam för att dom ställt upp... Bra och få in så mycket pengar som möjligt till jul...
Men idag och imorrn är jag ledig så jag får 2 kvällar med egentid, eller egentligen 3 om man ska räkna att Cricka ska på julfest på fredag.

Idag har jag planerat att baka lussekatter och pepparkakor o sen är det färdigbakat denna jul. Men efter lunchen runt 13:30 blev jag fruktansvärt seg så jag vet inte hur jag ska orka, men men.... bara att rycka upp sig och ta atg i det, annars faller allt och jag får både baka och städa imorrn. Måste fortsätta julstädningen och imorrn är det husets alla dörrar och lister som ska få sig ett besök.
När barnen har somnat ikväll så ska jag laborera till min kurs... Jag ska fortsätta läsa i boken, ligger ju efter 3 vekor typ och sen ska jagara slappa. Speciellt mellan 20-21 när sista avsnittet av bönderna är... =(

Måste berätta, för en gångs skul, dte har aldrig hänt, så är vi klara med julklapparna till barnen. Vi köpte några igår och igår kom även paketet från lekmer.se som jag ska hämta på fredag efter jobbte. Känn s´å bra... Vi klarade även av ett kusinbarn så nu är det bara 2 kusinbarn och de vuxna vi fått i lottningen... Så skönt, men o andra sidan är det bara 17 dar kvar till jul så det säger vips så är det julafton... De vi köpte igår ska jag sitta o slå in ikväll... Mysfaktor hög!

Nä Lussekatter var det!

Kram på er ♥


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: