Är 5 det nya 15?

2011-09-01 @ 06:50:51 / Allmänt / Kommentera (0) st

Har precis kommit hem från nattens jobb och har funderat lite.
Wilma 5 år säger många gånger mycket oväntade och vuxna kommentarer och fraser.
Den senaste i raden är "Oh my gash" (Oh my god) vid tillfällen där det hänt nåt roligt eller dom leker en lek där något är lite i stil med "men fattar du inte".

Både jag och Cricka undrar vart det kommer ifrån för det är inget vi säger hemma och jag har svårt o tro att det kommer från dagis. Hon har nog inte det blekaste om vad det betyder och jag reagerar med lika stor förundran varje gång.

Wilma började prata väldigt tidigt, innan 1 hade hon börjat säga enstaka ord och nu låter hon ibland som en tant. Hon försöker göra överenskommelser med oss ungefär på samma nivå som en 15 åring ibland.

Hur ska det bli när hon är 15, kommer vi ha en chans mot henne i en diskussion?



Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: